Celem głównym studiów jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia indywidualnego, grupowego i zespołowego coachingu i tutoringu w szkole i innych placówkach oświatowych oraz pokazanie różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu, a także zaprezentowanie poszczególnych metod, technik i narzędzi stosowanych w coachingu i tutoringu.
Jeśli chcesz popracować nad sobą, nad swoim rozwojem, po to, by lepiej zrozumieć innych – to też są studia dla Ciebie
Tutaj nie skupiamy się na deficytach, i na tym, czego nie możemy zmienić. Tutaj bazujemy na zasobach, czyli na tym, na czym możemy budować ( nie znaczy to jednak, że deficyt, w tym podejściu, nie okaże się zasobem) Tutaj znajdziesz i odkryjesz siebie na nowo. Doświadczysz tego, co zależy w 100% od Ciebie, a to na co nie masz wpływu – po prostu zostawisz. Później będziesz tego uczyć innych. To studia dla tych, którzy chcą zmieniać świat, zaczynając od zmiany siebie i w sobie, bo w tym upatrują sens swojej pracy.
Dla kogo?
Jeśli jesteś pasjonatem zawodu nauczycielskiego, jeśli upatrujesz w nim przede wszystkim misji niesienia pomocy i wsparcia, opiekowania się i zatroskania, uczenia odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji za jej brak – to to są studia, które, umocnią w tobie te pasję, i pokażą, że idziesz w dobrym kierunku.
Jeśli w imię tej zawodowej pasji nie ma w Tobie zgody na stagnację, rutynę zawodową i konserwatywną tradycję edukacyjną – to też są studia dla Ciebie, i wreszcie, jeśli masz dość narzekania i poczucia bezsilności, i chcesz wziąć życie w swoje ręce, chcesz zmiany – to na pewno są to studia dla Ciebie.
Realizowane zagadnienia m.in.:
MODUŁ I – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS) – 50 godz.
- efektywna autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
- komunikowanie własnych emocji, potrzeb w sposób jasny i społecznie akceptowany
- adekwatne reagowanie na krytykę i umiejętne wyrażanie jej, asertywne realizowanie własnych interesów
- inicjowanie i podtrzymywanie satysfakcjonujących więzi prywatnych i profesjonalnych, trafna percepcja zachowań i intencji innych ludzi
- aktywne słuchanie, okazywanie empatii, zdolność współdziałania w zespole
- skuteczne negocjowanie warunków współpracy, umiejętne rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
- wywieranie pożądanego wpływu na innych ludzi
MODUŁ II – PODSTAWY TEORETYCZNE COACHINGU I TUTORINGU – 35 godz.
- istota coachingu i tutoringiem – ważne pojęcia, cele, zadania, funkcje, podstawowe różnice pomiędzy coachingiem, a tuto ringiem, rodzaje i zasady
- psychologiczne podstawy coachingu i tuto ringu
- wartości i przekonania w pracy coacha i tutora
- coach i tutor – cechy osobowościowe i i kompetencje
- kodeks etyczny i postawa coacha i tutora
- sytuacje coachingowe i tutoringowe – bariery w pracy, opór w coachingu i tutoringu
- sposoby uczenia się osoby coachowanej
- korzyści coachingu i tutoringu
- instytucje wspierające pracę coacha i tutora
MODUŁ III – COACHING I MENTORING W PRAKTYCE- 100 godz.
- proces i struktura coachingu i tutoringu
- relacja: coach – osoba coachowana; tutor – osoba tutoringowana
- diagnoza potrzeb klienta. Kontraktowanie usług
- etapy procesu coachingowego i tutorialu
- rejestracja przebiegu sesji
- dokumentowanie zmian w coachingu i tutoringu
- narzędzia coacha i tutora
- praca z oporem coachowanego
- Action Learnig
- coaching grupowy, dynamika procesów grupowych
- coaching strategiczny
MODUŁ IV – DYPLOMOWY – 35 godz.
- superwizja
- mikronauczanie
- warsztat dyplomowy
Absolwenci uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie ze wzorem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Organizacja studiów PAŹDZIERNIK 2020 informator Pobierz