Szanowni Państwo!
Od kwietnia 2019 roku uruchamiamy, jak co roku, nabór wiosenny studiów podyplomowych dla nauczycieli.
W związku z nadchodzącymi zmianami informujemy, że kolejne nabory na studia podyplomowe dla nauczycieli prawdopodobnie będą już się odbywać na podstawie nowych przepisów i standardów kształcenia nauczycieli. Na ten moment standardy jeszcze nie zostały ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, co oznacza, że nabór wiosenny będzie mógł odbyć się według starych zasad i nada kwalifikacje nauczycielom rozpoczynającym studia w tym systemie.
Poniżej przytaczamy cytat z Konstytucji dla Nauki, który wskazuje, że do czasu wprowadzenia przez MEN nowych standardów nadal obowiązujące są te z dnia z dnia 17 stycznia 2012 r. wraz z Rozporządzeniem dotyczącym kwalifikacji nauczycieli z dnia 1 sierpnia 2017 r. Informujemy, że programy naszych studiów podyplomowych oparte są właśnie na tych podstawach prawnych. Zapraszamy do skorzystania z edycji wiosennej pozwalającej Państwu uzyskać nowe kwalifikacje w zgodzie z obowiązującymi standardami i prawem oświatowym.
“Czy w ramach studiów podyplomowych będzie można uzyskać kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela?
Kształcenie przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela szkoły wyższe realizują przede wszystkim na studiach wyższych, ale także na studiach podyplomowych; w obu przypadkach ‒ realizując tzw. standardy kształcenia nauczycieli określone obecnie w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. poz. 131). Standardy ulegną zmianie – planuje się wydanie nowego rozporządzenia w tej sprawie w I kwartale 2019 r. Regulacje standardu będą także dotyczyły studiów podyplomowych.
W placówkach systemu oświaty (m.in. szkołach podstawowych, ponadpodstawowych) do wykonywania zawodu nauczyciela upoważnione są wyłącznie osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela. Kwalifikacje są określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz. 1575). Zgodnie z zapowiedzią Ministerstwa Edukacji Narodowej, w związku ze zmianami w kształceniu nauczycieli, zmianie ulegną także przepisy dotyczące kwalifikacji nauczycielskich.”
Poniżej najważniejsze informacje dotyczące studiów podyplomowych w Kaliszu i Sieradzu. Znajdziecie tu Państwo tabelę z aktualną ofertą kierunków oraz procedurę rekrutacji na wybrany kierunek. W razie pytań i wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego. Infolinia : +48 62 751 99 12 (czynna od 9.00 do 17.00)
Oferta studiów w rekrutacji kwiecień 2019:
Studia 3 semestralne
Słuchacze otrzymują świadectwo ukończenie 3 semestralnych studiów podyplomowych zgodne z wzorem MEN. Wymagania od kandydata: – ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia, Terminy zjazdów: 06-07.04.2019, 27-28.04.2019, 11-12.05.2019, 25-26.05.2019, 22-23.06.2019, 24-30.06.2019, 14-15.09.2018, 28-29.09.2019, 19-20.10.2019, 23-24.11.2018, 14-15.12.2019, 11-12.01.2020, 15-16.02.2020, 14-15.03.2020, 04-05.04.2020 |
|||
Kierunek studiów | Koszt | Wpisowe | Jakie absolwent otrzymuje uprawnienia/ kwalifikacje/kompetencje? |
Bibliotekoznawstwo z informacją naukową i biblioterapią | 2550 | 200 | Kwalifikacje nauczyciela bibliotekarza |
Bibliotekoznawstwo – uzupełniające studia dla nauczycieli po kursie kwalifikacyjnym | 1000 | 200 | Kwalifikacje nauczyciela bibliotekarza |
Chemia dla nauczycieli – nauczanie kolejnego przedmiotu | 2550 | 200 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Chemia |
Doradztwo zawodowe i edukacyjne z coachingiem | 2550 | 150 | Przygotowanie i kwalifikacje do pracy w charakterze doradcy zawodowego w różnych typach placówek (np. urzędy pracy, zakłady pracy, na stanowisku szkolnego doradcy zawodowego – pod warunkiem posiadania przygotowania pedagogicznego) |
Doradztwo zawodowe i edukacyjne z coachingiem i nauczanie Przedsiębiorczości. | 3000 | 150 | Przygotowanie i kwalifikacje do pracy, na stanowisku szkolnego doradcy zawodowego i kwalifikacje do nauczania przedmiotu Przedsiębiorczość |
Edukacja przedszkolna i przygotowanie pedagogiczne | 3000 | 150 | Kwalifikacje pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela edukacji przedszkolnej. |
Edukacja i wspieranie rozwoju dziecka z autyzmem i Zespołem Aspergera | 2550 | 200 | Kompetencje konieczne w pracy nauczyciela w szkołach i placówkach (specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych) z dzieckiem z autyzmem |
Fizyka dla nauczycieli – nauczanie drugiego przedmiotu | 2550 | 200 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Fizyka |
Etyka dla nauczycieli | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Etyka |
Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna i rytmika | 3000 | 300 | Kwalifikacje do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej oraz rytmiki |
Informatyka dla nauczycieli – nauczanie drugiego przedmiotu | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Informatyka oraz kompetencje w zakresie prowadzenia zajęć z programowania |
Język angielski w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej | 3000 | 150 | Kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I- III (pod warunkiem zdania egzaminu certyfikującego) |
Matematyka dla nauczycieli – nauczanie drugiego przedmiotu | 2550 | 200 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Matematyka |
Matematyka i informatyka dla nauczycieli – nauczanie drugiego przedmiotu | 3000 | 200 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Matematyka i Informatyka |
Nauczanie Biologii i Geografii | 3000 | 300 | Kwalifikacje do nauczania biologii i geografii(uwaga! Studia dedykowane nauczycielom przyrody) |
Nauczanie Biologii i Przyrody | 3000 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotów biologia i przyroda |
Nauczanie Edukacji dla bezpieczeństwa i Wiedzy o społeczeństwie (EDB+WOS) | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotów EDB i WOS |
Nauczanie Historii i Wiedzy o społeczeństwie (WOS) | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotów Historia, Historia i społeczeństwo oraz WOS |
Nauczanie Plastyki, Muzyki i Techniki | 3000 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotów Plastyka, Muzyka i technika |
Nauczanie Plastyki i Techniki | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotów Plastyka i Technika |
Nauczanie Plastyki i Historii sztuki | 3000 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotów Plastyka i Historia sztuki |
Nauczanie Techniki | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Technika |
Nauczanie Wiedzy o społeczeństwie i Wychowania do życia w rodzinie (WOS+WDŻ) | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotów WOS i WDŻ |
Nauczanie Wiedzy o społeczeństwie (WOS) | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu WOS |
Nauczanie Wychowania do życia w rodzinie (WDŻ) | 2550 | 300 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu WDŻ |
Nauczanie Wychowania do życia w rodzinie (WDŻ) – studia podyplomowe uzupełniające kursy kwalifikacyjne dla nauczycieli | 1000 | 200 | Kwalifikacje nauczyciela WDŻ |
Oligofrenopedagogika (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną) i wspomaganie rozwoju oraz edukacja osób ze spektrum Autyzmu | 3000 | 200 | Kwalifikacje do pracy z dzieckiem/osobą z niepełnosprawnością intelektualną, a także z zaburzeniami ze spektrum autyzmu m.in. w: przedszkolach, szkołach ogólnodostępnych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych. Kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela wspomagającego. |
Oligofrenopedagogika | 2550 | 200 | Kwalifikacje do pracy z dzieckiem/osobą z niepełnosprawnością intelektualną, m.in. w: przedszkolach, szkołach ogólnodostępnych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych. Kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela wspomagającego. |
Oligofrenopedagogika – studia uzupełniające po kursie kwalifikacyjnym | 1000 | 200 | Kwalifikacje do pracy z dzieckiem/osobą z niepełnosprawnością intelektualną, m.in. w: przedszkolach, szkołach ogólnodostępnych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych. Kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela wspomagającego. |
Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza | 2550 | 150 | kwalifikacje wychowawcy w placówkach oświatowych, pedagog szkolny, świetlica szkolna, internat, bursa, zespół zajęć pozalekcyjnych, wychowawca w domu dziecka, domu małego dziecka, w pogotowiu opiekuńczym lub rodzinnym |
Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza i terapia pedagogiczna | 3000 | 150 | kwalifikacje wychowawcy w placówkach oświatowych, pedagog szkolny, świetlica szkolna, internat, bursa, zespół zajęć pozalekcyjnych, wychowawca w domu dziecka, domu małego dziecka, w pogotowiu opiekuńczym lub rodzinnym oraz kwalifikacje do prowadzenia specjalistycznych zajęć (o charakterze stymulującym i kompensacyjno-korekcyjnym w ramach ustawowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, |
Przygotowanie pedagogiczne (kwalifikacje pedagogiczne) | 2550 | 200 | Kwalifikacje pedagogiczne do zajmowania stanowiska nauczyciela |
Resocjalizacja i socjoterapia | 2550 | 150 | Kwalifikacje w zakresie resocjalizacji i prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych, psychokorekcyjnych i psychoedukacyjnych w ramach pracy z grupą i pomocy indywidualnej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z zaburzeniami zachowania, niedostosowanych społecznie |
Surdopedagogika | 2550 | 200 | Kwalifikacje do pracy w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) oraz w innych placówkach kształcących uczniów niesłyszących, niedosłyszących i słabo słyszących. |
Surdopedagogika i tyflopedagogika | 3000 | 200 | Kwalifikacje do pracy w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) oraz w innych placówkach kształcących uczniów niesłyszących, niedosłyszących i słabo słyszących oraz niewidzących, niedowidzących i słabowidzących. |
Surdopedagogika – studia podyplomowe uzupełniające dla nauczycieli po kursach kwalifikacyjnych | 1000 | 200 | Kwalifikacje do pracy w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) oraz w innych placówkach kształcących uczniów niedosłyszących i słabo słyszących. |
Terapia pedagogiczna i socjoterapia | 2550 | 150 | kwalifikacje do prowadzenia specjalistycznych zajęć (o charakterze stymulującym i kompensacyjno-korekcyjnym w ramach ustawowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz kwalifikacje do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych, psychokorekcyjnych i psychoedukacyjnych w ramach pracy z grupą i pomocy indywidualnej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z zaburzeniami zachowania, niedostosowanych społecznie |
Terapia pedagogiczna – studia podyplomowe uzupełniające dla nauczycieli po kursach kwalifikacyjnych | 1000 | 150 | kwalifikacje do prowadzenia specjalistycznych zajęć (o charakterze stymulującym i kompensacyjno-korekcyjnym |
Tyflopedagogika | 2550 | 200 | Kwalifikacje do pracy w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) oraz w innych placówkach kształcących uczniów niewidomych, niedowidzących i słabowidzących. |
Tyflopedagogika – studia podyplomowe uzupełniające kursy kwalifikacyjne dla nauczycieli | 1000 | 200 | Kwalifikacje do pracy w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) oraz w innych placówkach kształcących uczniów niewidomych, niedowidzących i słabowidzących. |
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka | 2550 | 200 | Przygotowanie do organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju oraz pracy w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych ( specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) oraz w innych placówkach |
Wychowanie fizyczne (w-f) dla nauczycieli | 3000 | 200 | Kwalifikacje do nauczania przedmiotu Wychowanie fizyczne |
Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna | 2550 | 150 | Kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej(Uwaga! Przypominamy, że warunkiem jest posiadanie przygotowania pedagogicznego). |
Studia 2 semestralne
Słuchacze otrzymują świadectwo ukończenie 2 semestralnych studiów podyplomowych. Wymagania od kandydata: – ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia, Terminy zjazdów: 06-07.04.2019, 27-28.04.2019, 11-12.05.2019, 25-26.05.2019, 22-23.06.2019, 14-15.09.2018, 28-29.09.2019, 19-20.10.2019, 23-24.11.2018,
|
|||
Organizacja i zarządzanie oświatą (kadra oświatowa) | 2250 | 200 | Kwalifikacje do zarządzania placówkami oświatowymi i zajmowania stanowiska dyrektora szkoły/placówki |
Profilaktyka i diagnoza uzależnień oraz zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży | 3000 | 150 | Wiedza i umiejętności zdobyte w trakcie studiów przygotowują do samodzielnego prowadzenia zajęć w ramach Szkolnych Programów Profilaktyki realizowanych w placówce. Umiejętności i kompetencje dotyczące: rozpoznawania zagrożeń , stawiania diagnozy w obszarze uzależnień i zaburzeń zachowania oraz podejmowania właściwej interwencji, prowadzenia pierwszego kontaktu i poradnictwa, projektowania i realizacji programów profilaktycznych, psychoedukacyjnych |
Tutoring i coaching edukacyjny | 2550 | 150 | Przygotowanie do pełnienia roli tutora, kompetencje służące holistycznemu rozwojowi uczniów i wzmacnianiu go w poszukiwaniu jego zindywidualizowanej ścieżki rozwoju, |
Zarządzanie zasobami ludzkimi | 2500 | 150 | Studia przygotowują do pracy jako menedżer lub samodzielny specjalista ds. zasobów ludzkich |
Studia 4 semestralne
Słuchacze otrzymują świadectwo ukończenie 4 semestralnych studiów podyplomowych. Wymagania od kandydata: – ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia, – zaświadczenie o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy Terminy zjazdów: 06-07.04.2019, 27-28.04.2019, 11-12.05.2019, 25-26.05.2019, 22-23.06.2019, 24-26.06.2019, 14-15.09.2018, 28-29.09.2019, 19-20.10.2019, 23-24.11.2018, 14-15.12.2019, 11-12.01.2020, 15-16.02.2020, 14-15.03.2020, 04-05.04.2020 09-10.05.2020 20-21.06.2020 27-28.06.2020 28-29.08.2020 |
|||
Logopedia | 4000 | 150 | Kwalifikacje do zajmowania stanowiska logopedy szkolnego oraz samodzielnego logopedy |
Programy naszych studiów oparte są i organizowane zgodnie ze standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, moduł 4: Przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć́), lub modułu 5 Przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej.
W budowie programów wyróżniamy:
Moduł I – przygotowanie w zakresie merytorycznym
Moduł II – dydaktyka przedmiotu (rodzaju zajęć) na danym etapie edukacyjnym
Moduł III – praktyka: 60h dla każdego przedmiotu, 120h w przypadku modułu pedagogiki specjalnej lub 150h w przypadku przygotowania pedagogicznego.
Zajęcia w Kaliszu realizujemy w trzech lokalizacjach:
1. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kaliszu, ul. Rzemieślnicza 6,
2.Gimnazjum nr 3, ul. Teatralna 3,
3.Sale wykładowe OSD Edulabor, ul. Górnośląska 56
Zajęcia w Sieradzu:
Sieradzki Zespół Szkół
Społecznego Towarzystwa Oświatowego
w Sieradzu
98-200 Sieradz
ul. Bohaterów Września 61
Procedura rekrutacji:
1. Należy wypełnić formularz rekrutacji on- line.
Zapisz się on-line: https://www.edulabor.pl/rekrutacja-on-line/
2. W odpowiedzi na formularz kandydat otrzymuje maila informacyjnego z dokumentami rekrutacyjnymi w załącznikach do wypełnienia.
3. Wypełnione dokumenty należ złożyć do Dziekanatu osobiście lub za pośrednictwem przesyłki poleconej.
Adres do wysyłki dokumentów lub ich składnia osobiście:
Biuro rekrutacji
Górnośląska 56 pok. 7, I piętro,
62-800 Kalisz
tel. 62 767 41 51
4. Student otrzymuje informację o pomyślnej rekrutacji na wybrany kierunek. Następnie otrzymuje już wszystkie informacje organizacyjne dotyczące rozpoczęcia zajęć i ich realizacji. 🙂
Zapisz się on-line: https://www.edulabor.pl/rekrutacja-on-line/