EduLABOR
×

Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia

Studia ONLINE zgodne ze Standardami Kształcenia Nauczycieli MEiN

Kwalifikacje

Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do wykonywania zadań terapeuty integracji sensorycznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450) oraz w myśl zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1591 z późn. zm.).

Celem studiów Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia, jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy w charakterze terapeuty SI, min. przygotowanie do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka, określenia pełnej diagnozy oraz  stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

Absolwenci trzysemestralnych studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej, zostają wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do realizacji specjalistycznych zadań w obszarze terapii integracji sensorycznej, czego potwierdzeniem jest otrzymanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych potwierdzającego osiągnięcie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.

Program

  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej
  • Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii OUN człowieka
  • Rozwój i zaburzenia układu ruchowego
  • Budowa i funkcjonowanie systemów sensorycznych
  • Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej
  • Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
  • Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
  • Zaburzenia integracji sensorycznej
  • Diagnoza zaburzeń integracji zmysłowej
  • Postępowanie terapeutyczne u dzieci z zaburzeniami integracji zmysłowej
  • Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego
  • Organizacja terapii SI w różnych placówkach
  • Stymulacja polisensoryczna, Sala Doświadczania Świata
  • Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI
  • Warsztat pracy terapeuty SI
  • Logopedyczne aspekty terapii integracji sensorycznej

Cennik i terminy

LICZBA SEMESTRÓWCZESNEWPISOWERATA SEMESTRALNASYSTEM 10 RAT
337501501250375

Organizacja zajęć: 

  • studia w systemie zdalnym (ONLINE) synchronicznym
  • zjazdy zdalne odbywają się weekendowo (soboty i niedziele), nie ma zajęć w piątki
  • studenci uzyskują dostęp do platformy szkoleniowej, na której znajdują się materiały oraz inne dodatkowe zasoby
  • Przewidziane są dwa zjazdy warsztatowe w sali SI

Czas trwania: wrzesień 2022 – sierpień 2023

Pełna obsługa słuchaczy w dziekanacie odbywa się zarówno zdalnie jak i stacjonarnie.

Godziny pracy dziekanatu pn-pt. 9.00 – 17.00 (za wyjątkiem wtorków)

Jak się zapisać na studia ?

  1. Kliknij przycisk ZAPISZ SIĘ i wypełnij formularz rekrutacyjny
  2. Otrzymasz od nas drogą mailową dokumenty rekrutacyjne – od tego momentu przez 14 dni miejsce jest dla Ciebie zarezerwowane.
  3. Dokończ rekrutację przesyłając do nas komplet wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych.

W miesiącu sierpniu oczekuj od nas informacji organizacyjnych i pakietu powitalnych wiadomości 🙂

Zobaczymy się na zajęciach we wrześniu!

Dla kogo ?

Studia przeznaczone są dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów, logopedów, terapeutów (absolwentów studiów wyższych), którzy pragną uzyskać dodatkowe kwalifikacje do pracy w charakterze specjalisty – terapeuty SI, studia przygotowują bowiem do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej, w tym otworzenia własnej działalności w tym zakresie.

Słuchaczami kwalifikacyjnych studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mogą zostać również osoby, które nie posiadają przygotowania pedagogicznego (między innymi: fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi – jednak bez posiadania przygotowania pedagogicznego, nie nabędą oni kwalifikacji do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej w placówkach systemu oświaty. O uznaniu kwalifikacji zawodowych, jako wystarczających do pełnienia zawodu terapeuty Integracji sensorycznej będzie decydował wówczas dyrektor jednostki zatrudniającej Absolwenta.

Co zyskujesz studiując z nami ?

  • DOŚWIADCZENIE – ponad 10 lat pracy z nauczycielami jako wyspecjalizowany ośrodek kształcenia, ponad 6,5 tysiąca absolwentów studiów kwalifikacyjnych, cztery uczelnie partnerskie będące liderami kształcenia, stale współpracujące z nami szkoły i placówki oświatowe. To wszystko daje gwarancję organizacji studiów sprofilowanych na potrzeby nauczycieli i kadry oświatowej.
  • PEWNOŚĆ KWALIFIKACJI – jako ośrodek zajmujący się doradztwem i  szkoleniem placówek oświatowych w zakresie kwalifikacji nauczycieli konstruujemy naszą ofertę studiów wybierając tylko kierunki i Uczelnie partnerskie gwarantujące uzyskanie pełnych kwalifikacji.
  • DOGODNE WARUNKI REALIZACJI PROGRAMU STUDIÓW – nasi wykładowcy prowadzą zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym, dziekanat wspiera słuchaczy we wszelkich sprawach formalnych, słuchacze mają dostęp do konsultacji online oraz do zasobów platformy szkoleniowej – jednym słowem robimy wszystko aby ułatwić i perfekcyjnie zorganizować studia skrojone dokładnie dla nauczycieli i z uwzględnieniem ich potrzeb.
  • DOGODNY CZAS TRWANIA STUDIÓW – aby jak najlepiej dopasować się do specyfiki pracy w oświacie i kalendarza pracy szkoły, rozpoczynamy zajęcia we wrześniu a kończymy studia w sierpniu.
  • UŁATWIAMY REALIZACJĘ PRAKTYK – nasze wieloletnie doświadczenie we współpracy ze szkołami powoduje, że możemy wspierać naszych studentów w realizacji praktyk, mamy również opracowany specjalny system realizacji założeń praktyki wpisujący się w specyfikę pracy nauczyciela.
  • KADRA PRAKTYKÓW – od lat współpracujemy z najlepszymi praktykami w swoich specjalnościach. Na naszych zajęciach spotykacie się z wykładowcami akademickimi, którzy w 100% są również nauczycielami, specjalistami w wielu dziedzinach oświaty, dyrektorami szkół oraz pracownikami nadzoru pedagogicznego. To nas wyróżnia i daje ogromne korzyści słuchaczom.
  • ZAUFANIE – szczycimy się tym, iż nasi słuchacze chętnie powracają do nas na kolejne studia i polecają nas swoim znajomym. Cenimy sobie także współpracę z wieloma szkołami i placówkami oświatowymi. Od zawsze naszą wartością, na której budowaliśmy swoją markę edukacyjną jest RELACJA ZE SŁUCHACZAMI 🙂 

Zakończenie studiów

Zaliczenie
przedmiotów

Praca końcowa

Świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych.

Organizatorzy studiów

Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych uzyskane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450).

Zadaj pytanie

Dane kontaktowe

(+48) 501 647 336 (+48) 884 042 828

Możesz również napisać na e-mail:

Godziny pracy

Poniedziałek:

9.00 – 17.00

Wtorek:

nieczynne

Środa:

9.00 – 17.00

Czwartek:

9.00 – 17.00

Piątek:

9.00 – 17.00

bądź na bieżąco

Dołącz do Newslettera

DOŁĄCZ DO NASZYCH KLIENTÓW I ABSOLWENTÓW, Z KTÓRYMI JESTEŚMY W KONTAKCIE:




    Dlaczego warto zapisać się do Newslettera EDULABOR:

    nie zasypiemy Cię mailami

    będziesz na bieżąco ze zmianami w prawie oświatowym czy najnowszymi informacjami związanymi z kwalifikacjami zawodowymi

    otrzymasz od nas wyselekcjonowane informacje o nowych szkoleniach, kierunkach studiów czy warsztatach

    © 2022 Edulabor. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt zrealizowany przez Tebim.

    Zamówienie
    • Zamówienie puste.