EduLABOR
×

Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia

Studia ONLINE zgodne ze Standardami Kształcenia Nauczycieli MEiN

Kwalifikacje

Studia 100 % ONLINE. 

Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do wykonywania zadań terapeuty integracji sensorycznej, zgodnie Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450) oraz w myśl zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1591 z późn. zm.).

Celem studiów Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia, jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy w charakterze terapeuty SI, min. przygotowanie do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka, określenia pełnej diagnozy oraz  stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

Absolwenci trzysemestralnych studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej, zostają wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do realizacji specjalistycznych zadań w obszarze terapii integracji sensorycznej, czego potwierdzeniem jest otrzymanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych potwierdzającego osiągnięcie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.

Program

  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej
  • Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii OUN człowieka
  • Rozwój i zaburzenia układu ruchowego
  • Budowa i funkcjonowanie systemów sensorycznych
  • Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej
  • Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
  • Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
  • Zaburzenia integracji sensorycznej
  • Diagnoza zaburzeń integracji zmysłowej
  • Postępowanie terapeutyczne u dzieci z zaburzeniami integracji zmysłowej
  • Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego
  • Organizacja terapii SI w różnych placówkach
  • Stymulacja polisensoryczna, Sala Doświadczania Świata
  • Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI
  • Warsztat pracy terapeuty SI
  • Logopedyczne aspekty terapii integracji sensorycznej

 

  • Praktyka 180 h

Cennik i terminy

LICZBA SEMESTRÓWLICZBA MIESIĘCY NAUKILICZBA ZJAZDÓWCZESNEWPISOWE3 RATY SEMESTRALNESYSTEM 10 RATOPŁATA ZA WYDANIE ŚWIADECTWA
313193900150130039030

Organizacja zajęć: 

  • studia w systemie zdalnym (ONLINE) synchronicznym
  • zjazdy zdalne odbywają się weekendowo (soboty i niedziele), nie ma zajęć w piątki
  • studenci uzyskują dostęp do platformy szkoleniowej, na której znajdują się materiały oraz inne dodatkowe zasoby

Czas trwania: marzec 2024 – maj 2025

Pełna obsługa słuchaczy w dziekanacie odbywa się zarówno zdalnie jak i stacjonarnie.

Godziny pracy dziekanatu pn-pt. 9.00 – 17.00 (za wyjątkiem wtorków)

Jak się zapisać na studia ?

  1. Kliknij przycisk ZAPISZ SIĘ i wypełnij formularz rekrutacyjny
  2. W odpowiedzi otrzymasz na maila komplet dokumentów rekrutacyjnych
  3. Przez 14 dni miejsce jest dla Ciebie zarezerwowane
  4. Dokończ rekrutację przesyłając do nas komplet wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych
  5. Do zobaczenia na zajęciach ONLINE 🙂

 

Dla kogo ?

Studia przeznaczone są dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów, logopedów, terapeutów (absolwentów studiów wyższych), którzy pragną uzyskać dodatkowe kwalifikacje do pracy w charakterze specjalisty – terapeuty SI, studia przygotowują bowiem do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej, w tym otworzenia własnej działalności w tym zakresie.

Słuchaczami kwalifikacyjnych studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mogą zostać również osoby, które nie posiadają przygotowania pedagogicznego (między innymi: fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi – jednak bez posiadania przygotowania pedagogicznego, nie nabędą oni kwalifikacji do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej w placówkach systemu oświaty. O uznaniu kwalifikacji zawodowych, jako wystarczających do pełnienia zawodu terapeuty Integracji sensorycznej będzie decydował wówczas dyrektor jednostki zatrudniającej Absolwenta.

Co zyskujesz studiując z nami ?

 

 

Zakończenie studiów

Zaliczenie
przedmiotów

Praca końcowa

Świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych.

Organizatorzy studiów

Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych uzyskane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450).

Zadaj pytanie

Dane kontaktowe

(+48) 501 647 336

Możesz również napisać na e-mail:

Godziny pracy

Poniedziałek:

9.00 – 17.00

Wtorek:

nieczynne

Środa:

9.00 – 17.00

Czwartek:

9.00 – 17.00

Piątek:

9.00 – 17.00

bądź na bieżąco

Dołącz do Newslettera

DOŁĄCZ DO NASZYCH KLIENTÓW I ABSOLWENTÓW, Z KTÓRYMI JESTEŚMY W KONTAKCIE:




    Dlaczego warto zapisać się do Newslettera EDULABOR:

    nie zasypiemy Cię mailami

    będziesz na bieżąco ze zmianami w prawie oświatowym czy najnowszymi informacjami związanymi z kwalifikacjami zawodowymi

    otrzymasz od nas wyselekcjonowane informacje o nowych szkoleniach, kierunkach studiów czy warsztatach

    © 2024 Edulabor. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt zrealizowany przez Tebim.