EduLABOR
×

Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia

Współpraca z gabinetami SI

Kwalifikacje

Uwaga! Spotkanie organizacyjne zdalne –  18.10.2021 godz. 19.30.

Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do wykonywania zadań terapeuty integracji sensorycznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450) oraz w myśl zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1591 z późn. zm.).

Celem studiów Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia, jest wyposażenie słuchacza w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy w charakterze terapeuty SI, min. przygotowanie do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka, określenia pełnej diagnozy oraz  stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do wykonywania zadań terapeuty integracji sensorycznej. Absolwenci trzysemestralnych studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej, zostają wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są niezbędne do realizacji specjalistycznych zadań w obszarze terapii integracji sensorycznej, czego potwierdzeniem jest otrzymanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych potwierdzającego osiągnięcie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.

Program

  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej
  • Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii OUN człowieka
  • Rozwój i zaburzenia układu ruchowego
  • Budowa i funkcjonowanie systemów sensorycznych (dotykowego, przedsionkowego, proprioceptywnego, słuchowego, wzrokowego)
  • Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej
  • Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
  • Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
  • Zaburzenia integracji sensorycznej
  • Diagnoza zaburzeń integracji zmysłowej (m.in. w ADHD, autyzmie i ZA, MPD, zespołach genetycznych, u dzieci z trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia i in. )
  • Postępowanie terapeutyczne u dzieci z zaburzeniami integracji zmysłowej
  • Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego
  • Organizacja terapii SI w różnych placówkach
  • Stymulacja polisensoryczna, Sala Doświadczania Świata
  • Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI
  • Warsztat pracy terapeuty SI
  • Logopedyczne aspekty terapii integracji sensorycznej

Cennik i terminy

LICZBA SEMESTRÓWCZESNEWPISOWERATA SEMESTRALNASYSTEM 10 RATSYSTEM 15 RAT
337501501250375250

Organizacja zajęć:

  • pierwszy semestr on-line
  • drugi i trzeci semestr stacjonarny lub hybrydowy

Uwaga! Jeśli pojawią się zalecenia Ministerstwa Edukacji i Nauki dotyczące kształcenia zdalnego lub nowe obostrzenia epidemiczne wówczas realizacja 2 i 3 semestru będzie się odbywać on-line.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450) studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela trwają nie krócej niż 3 semestry.

Planowane terminy zjazdów:

Semestr Terminy zjazdów
Semestr I 23-24.10.2021
20-21.11.2021
11-12.12.2021
15-16.01.2022
12-13.02.2022
Semestr II 12-13.03.2022
26-27.03.2022
23-24.04.2022
21-22.05.2022
11-12.06.2022
Semestr III 24-25.09.2022
08-09.10.2022
22-23.10.2022
19-20.11.2022
26-27.11.2022

Dla kogo ?

Studia przeznaczone są dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów, logopedów, terapeutów (absolwentów studiów wyższych), którzy pragną uzyskać dodatkowe kwalifikacje do pracy w charakterze specjalisty – terapeuty SI, studia przygotowują bowiem do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej, w tym otworzenia własnej działalności w tym zakresie.

Słuchaczami kwalifikacyjnych studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia mogą zostać również osoby, które nie posiadają przygotowania pedagogicznego (między innymi: fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi – jednak bez posiadania przygotowania pedagogicznego, nie nabędą oni kwalifikacji do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej w placówkach systemu oświaty. O uznaniu kwalifikacji zawodowych, jako wystarczających do pełnienia zawodu terapeuty Integracji sensorycznej będzie decydował wówczas dyrektor jednostki zatrudniającej Absolwenta.

Zakończenie studiów

Zaliczenie
przedmiotów

Portfolio

Świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych.

Zadaj pytanie

Dane kontaktowe

(+48) 501 647 336 (+48) 884 042 828

Możesz również napisać na e-mail:

Godziny pracy

Poniedziałek:

9.00 – 17.00

Wtorek:

nieczynne

Środa:

9.00 – 17.00

Czwartek:

9.00 – 17.00

Piątek:

9.00 – 17.00

bądź na bieżąco

Dołącz do Newslettera

DOŁĄCZ DO NASZYCH KLIENTÓW I ABSOLWENTÓW, Z KTÓRYMI JESTEŚMY W KONTAKCIE:




    Dlaczego warto zapisać się do Newslettera EDULABOR:

    nie zasypiemy Cię mailami

    będziesz na bieżąco ze zmianami w prawie oświatowym czy najnowszymi informacjami związanymi z kwalifikacjami zawodowymi

    otrzymasz od nas wyselekcjonowane informacje o nowych szkoleniach, kierunkach studiów czy warsztatach

    © 2021 Edulabor. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt zrealizowany przez Tebim.