Strona główna Studia podyplomowe dla nauczycieli Organizacja i zarządzanie oświatą (kadra oświatowa) - dodatkowo w ramach studiów Pakiet FRIS® dla każdego uczestnika!
Zarządzanie w oświacie online - kwalifikacje
Kwalifikacje
Studia 100 % ONLINE w systemie synchronicznych zajęć online.
Czym są synchroniczne zajęcia online? = zajęcia prowadzone zdalnie w czasie rzeczywistym w bezpośrednim kontakcie osoby prowadzącej zajęcia z uczestnikami przy wykorzystaniu narzędzi do wideokonferencji (real-time learning).
Zjęcia odbywają się zgodnie z zaplanowanym harmonogramem zjazdów zdalnych. Harmonogram studiów zaplanowany jest na cały okres studiów i udostępniony słuchaczom wraz z dokumentacją rekrutacyjną. Zajęcia odbywają się 1, maksymalnie 2 razy w miesiącu (soboty, niedziele).
Absolwenci studiów nabywają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska dyrektora oraz innych stanowisk kierowniczych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. 2017 poz. 1597).
Ukończenie tego kierunku uprawnia do zajmowania stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz w organach prowadzących i nadzorujących działalność oświatową.
ch z działalnością biblioteczną (Dz.U. 2012, poz. 1394).
Ważne! Od 01.10.2024 roku wchodzi w życie nowelizacja Rozporządzenia w sprawie świadectw studiów podyplomowych. Dane na świadectwie będą dawały możliwość weryfikacji czy ukończone studia są zgodne ze Standardami Kształcenia Nauczycieli. Tym bardziej istotny staje się świadomy wybór ścieżki kształcenia przez nauczycieli.
Nowelizacja Rozporządzenia w sprawie świadectw studiów podyplomowych – zapoznaj się
Słuchacz kierunku zarządzanie w oświacie online zdobędzie umiejętności:
– budowania, koncepcji pracy szkoły
– sprawowania przywództwa i łączenia go z praktyką zarządzania
– organizowania procesów edukacyjnych
– strategicznego zarządzania zmianą w szkole
– organizowania pracy szkoły adekwatnie do obowiązujących przepisów prawa
– planowania i podejmowania inicjatyw na rzecz rozwoju własnego i swoich współpracowników.
Program studiów
Moduł I: Przywództwo edukacyjne i psychologiczne podstawy zarządzania w szkole (26 godz.)
|
·Style przewodzenia, specyfika przywództwa edukacyjnego (4 godz.) |
·Zarządzanie zmianą w edukacji (8 godz.) | |
·Praca zespołowa nauczycieli jako kierunek podnoszenia jakości procesu edukacyjnego (4 godz.) | |
·Psychologiczne podstawy zarządzania (6 godz.) | |
·Zarządzanie uczeniem się (4 godz.) | |
Moduł II: Systemowe zarządzanie i administrowanie szkołą (80 godz.)
|
·Cele, zadania, wymagania wobec szkół w świetle obowiązujących przepisów (4 godz.) |
·Wewnętrzne akty prawne w szkole (8 godz.) | |
·Koncepcja pracy szkoły (8 godz.) | |
·Zarządzanie jakością kształcenia, nadzór pedagogiczny (8 godz.) | |
·Organizacja placówki oświatowej (4 godz.) | |
·Prawne aspekty zarządzania placówką oświatową (prawo oświatowe, prawo administracyjne, samorządowe, prawo pracy, prawo finansów publicznych) (8 godz.) | |
·Zarządzanie finansami i majątkiem szkoły (8 godz.) | |
·Strategia rozwoju szkoły, planowanie pracy szkoły (4 godz.) | |
·Kontrola zarządcza (4 godz.) | |
·Polityka kadrowa – specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w szkole (aspekty organizacyjne i prawne) (8 godz.) | |
·Rekrutacja, selekcja pracowników, zwalnianie, wprowadzanie nowego pracownika (4 godz.) | |
·Sytuacje kryzysowe w szkole (4 godz.) | |
·Minimum informatyczne dyrektora szkoły – obsługa urządzeń i programów niezbędnych w pracy dyrektora szkoły (8 godz.) | |
Moduł III: Organizowanie procesu uczenia się i budowania szkoły jako organizacji uczącej się (40 godz.)
|
·Organizowanie procesów edukacyjnych z uwzględnieniem wymagań państwa (4 godz.) |
·Szkoła organizacją uczącą się (4 godz.) | |
·Podstawa programowa jako mapa treści (6 godz.) | |
·Ocenianie dla uczenia się (6 godz.) | |
·Metody opracowywania i modyfikowania programów nauczania (6 godz.) | |
·Innowacje pedagogiczne (6 godz.) | |
·Dyrektor jako lider doskonalenia się nauczycieli (4 godz.) | |
·Kultura organizacyjna szkoły (4 godz.) | |
Moduł IV: Komunikacja w szkole, współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym (30 godz.)
|
·Media w procesach komunikowania się szkoły. (promocja placówki oświatowej i marketing w oświacie, kontakty szkoły placówki z mediami) (6 godz.) |
·Współpraca z samorządem terytorialnym, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami prywatnymi (4 godz.) | |
·Idea partycypacji społecznej dla rozwoju szkoły (4 godz.) | |
·Współpraca szkoły z rodzicami jako fundament jej rozwoju (8 godz.) | |
·Partnerzy szkoły – zewnętrzne instytucje wspierające działania placówek oświatowych (4 godz.) | |
· Zarządzanie projektami (4 godz.) | |
Moduł V: Kluczowe kompetencje dyrektora szkoły/placówki jako lidera organizacji (36 godz.)
|
·Kompetencje interpersonalne dyrektora szkoły/ placówki (8 godz.) |
·Asertywność i komunikacja w pracy dyrektora szkoły, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej (8 godz.) | |
·Planowanie własnego rozwoju (6 godz.) | |
·Zarządzanie stresem i czasem (8 godz.) | |
·Coaching i mentoring w edukacji (8 godz.) | |
Seminarium (4 godz.) | ·Seminarium: Warsztaty opracowywania koncepcji pracy szkoły (6 godz.) |
PRAKTYKA KIEROWNICZA: 16 h
Czym jeszcze wyróżniają się nasze studia?
Unikalność naszych studiów dodatkowo wspiera fakt, że nasi uczestnicy studiów podyplomowych w zakresie Organizacji i zarządzania oświatą otrzymują bezpłatnie Rozwojowy Pakiet Menadżerski FRIS®
FRIS® to narzędzie diagnostyczno-rozwojowe, które określa i opisuje Twój naturalny sposób myślenia oraz działania. Pokazuje, jak najlepiej wykorzystać naturalne predyspozycje – w pracy, w relacjach, w rozwoju osobistym. Znajomość swojego profilu FRIS® pozwala szybko go zastosować, poznając i lepiej wykorzystując w praktyce swoje naturalne predyspozycje.
Styl Działania, podobnie jak Styl Myślenia, to autorskie pojęcie wprowadzone w trakcie projektu badawczego, który stworzył podstawy Modelu FRIS®. Najprościej można interpretować jako postawę lub też rolę, którą przyjmujesz w działaniu – zarówno tym krótko- jak i długoterminowym. Opisujemy go natężeniem aktywności Perspektyw FRIS®.
Badania wykazują silny związek pomiędzy Stylem Działania, a sytuacjami zawodowymi czy osobistymi. Ze Stylem Działania łączy się również preferowana, najchętniej przyjmowana postawa lub rola w zespole.
Badanie może prowadzić wyłącznie trener posiadający uprawnienia licencyjne do pracy narzędziem FRIS®
Wszystko to powoduje, że badanie FRIS® jest profesjonalnym narzędziem diagnostyczno – rozwojowym, które daje wiele korzyści indywidualnych i zawodowych:
Poniżej kilka informacji na temat badania:
Słuchacze otrzymują TOKEN do certyfikowanego narzędzia FRIS®
Klient wypełnia kwestionariusz online zgodnie z instrukcją.
Na postawie badania skonstruowany zostaje dla każdego uczestnika Raport Indywidualny FRIS®
Do czego można wykorzystać wiedzę jaką daje profil?
Raport Indywidualny FRIS® będzie przydatny do: budowania relacji z innymi, bardziej harmonijnego i efektywnego funkcjonowania w życiu osobistym i zawodowym, wsparcia rozwoju osobistego.
Organizacja studiów i opłaty
Rozpoczęcie studiów: marzec 2025
Liczba semestrów: 2
Czesne (za całość studiów): 3200 PLN
Wpisowe: 150 PLN
Opłata za wydanie świadectwa: 95 PLN
Możliwe opłaty czesnego w systemie ratalnym: 2 raty lub 8 rat
Organizacja zajęć – zarządzanie w oświacie online:
Zapewniamy pełną obsługę słuchaczy w sekretariacie, która odbywa się zarówno zdalnie jak i stacjonarnie.
Godziny pracy dziekanatu pn-pt. 9.00 – 17.00 (za wyjątkiem wtorków).
Jak się zapisać na studia ?
Dla kogo ?
Adresaci kierunku zarządzanie w oświacie online:
Studia adresowane są do osób zamierzających przystąpić do konkursu na stanowisko dyrektora placówki oświatowej oraz do dyrektorów, wicedyrektorów, nauczycieli, pracowników jednostek samorządów terytorialnych i innych osób związanych z edukacją chcących poszerzyć i uaktualnić swoje kompetencje.
Wymagania od kandydata : wykształcenie wyższe
Co zyskujesz studiując z nami ?
Zakończenie studiów
Praca końcowa
Świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych.
Organizatorzy studiów
Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia kwalifikacyjnych studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450).
Uniwersytet WSB MERITO (dawniej: Wyższa Szkoła Bankowa) w Poznaniu jest największą niepubliczną uczelnią w Polsce o niezachwianej pozycji lidera. Ośrodek Szkoleniowo Doradczy EDULABOR współpracuje z WSB od 2016 roku. Od tej chwili nasi słuchacze mogą uzyskiwać dyplomy tej prestiżowej uczelni i pewność swoich kwalifikacji.
Współpraca WSB Poznań oraz Ośrodka EDULABOR od lat przynosi naszym słuchaczom korzyści.
WSB MERITO w Poznaniu zapewnia najwyższe standardy kształcenia i dyplom rozpoznawalnej oraz uznanej w całej Polsce uczelni cieszącej się opinią lidera na rynku edukacyjnym.
EDULABOR zapewnia specjalistów w zakresie prawa oświatowego. Nasze wieloletnie doświadczenie Placówki Doskonalenia Nauczycieli daje pewność organizacji kształcenia zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym.
Na przestrzeni lat ośrodkowi EDULABOR zaufało ponad 6 tys. nauczycieli zdobywających z nami nowe kwalifikacje.
Poniedziałek:
9.00 – 17.00
Wtorek:
nieczynne
Środa:
9.00 – 17.00
Czwartek:
9.00 – 17.00
Piątek:
9.00 – 17.00
bądź na bieżąco
Dołącz do Newslettera
DOŁĄCZ DO NASZYCH KLIENTÓW I ABSOLWENTÓW, Z KTÓRYMI JESTEŚMY W KONTAKCIE:
Dlaczego warto zapisać się do Newslettera EDULABOR:
nie zasypiemy Cię mailami
będziesz na bieżąco ze zmianami w prawie oświatowym czy najnowszymi informacjami związanymi z kwalifikacjami zawodowymi
otrzymasz od nas wyselekcjonowane informacje o nowych szkoleniach, kierunkach studiów czy warsztatach
Współpracujemy z najlepszymi
(+48) 501 647 336
Edulabor Ośrodek Szkoleniowo – Doradczy
62-800 Kalisz,
ul. Skalmierzycka 10 lok.8
Dołącz do Newslettera
Dołącz do Newslettera i bądź na bieżaco ze wszystkimi ofertami oraz wydarzeniami
© 2024 Edulabor. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt zrealizowany przez Tebim.